Browse By

Finałowe prezentacje na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej

14 marca 2017 roku Wydział Mechaniczny Politechniki Białostockiej gościł uczniów szkół średnich, którzy brali udział w konkursie El-Robo-Mech.

Do finałowych prezentacji zakwalifikowano pięć projektów, w których konstruowaniu wzięło udział dziewięcioro uczniów. Odwiedzili nas miłośnicy techniki III LO w Białymstoku​: Patrycja Wasilewska, Emilia Kulikowska, Paulina Konopko (Florek), Marek Nowik i Bartłomiej Łotko (Jamnik) oraz Bartłomiej Staszyński (TankGim). Największą odległość musiał pokonać Michał Furmański (Projekt napędu pojazdu samochodowego opartego na silnikach bezszczotkowych) – dotarł do nas aż z Olkusza, z IV Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Natomiast najbliżej miały osoby reprezentujące Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej: Gabriela Niemyjska i Karolina Rogalewska.
Projekty oceniła komisja w składzie: dr hab. inż. Zbigniew Kulesza, dr inż. Jarosław Czaban, dr inż. Wojciech Winogrodzki, dr inż. Sławomir Kwiećkowski, dr hab. inż. Adam Sołbut, mgr Wiesława Ćwiklińska, mgr Roman Kuczaba oraz mgr Krzysztof Domas.

 

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w czasie posiedzenia Rady Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, 5 kwietnia 2017 roku o godzinie 12.15 (Wydział Mechaniczny PB, ul. Wiejska 45C, sala 107).
Podstawowym celem konkursu El-Robo-Mech jest docenienie młodych, utalentowanych ludzi oraz popularyzacja nauk technicznych w ogóle, a studiów na Politechnice Białostockiej w szczególności. Laureaci konkursu uzyskują prawo do podjęcia studiów stacjonarnych na dowolnie wybranym kierunku Wydziału Mechanicznego lub Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej z pominięciem konkursu świadectw.

– El-Robo-Mech promuje ambitne szkoły i dobrych nauczycieli – mówi prof. Andrzej Seweryn, Dziekan Wydziału Mechanicznego, jeden z głównych organizatorów konkursu. – Dodatkowo celem pośrednim jest rozwijanie innowacyjnej myśli technicznej w zakresie mechaniki i budowy maszyn, mechatroniki, automatyki i robotyki, informatyki stosowanej, energetyki elektrotechniki, elektroniki, telekomunikacji oraz inżynierii biomedycznej, a także propagowanie nauk technicznych wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych.