Absolwent kierunku mechatronika posiada wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu projektowania, wytwarzania, uruchamiania, testowania oraz eksploatacji systemów i urządzeń mechanicznych. Jest przygotowany do rozwiązywania prostych problemów w aplikacjach przemysłowych z zakresu mechaniki i budowy maszyn, informatyki, elektroniki oraz automatyki i robotyki. Potrafi projektować złożone aplikacje oparte na programowalnych sterownikach logicznych oraz układach mikroprocesorowych.
Absolwent znajdzie zatrudnienie jako inżynier rozwijający i unowocześniający produkcję w przedsiębiorstwach przemysłowych, jako specjalista od projektowania, uruchamiania i eksploatacji systemów mechatronicznych w różnych zastosowaniach. Znajdzie także zatrudnienie w zakresie projektowania urządzeń i systemów mechatronicznych, ich sterowania oraz oprogramowania. Ponadto może samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.
Absolwent tej specjalności ma wiedzę z zakresu mechaniki i budowy maszyn, informatyki, elektroniki oraz automatyki i robotyki. Nabyte kwalifikacje umożliwiają mu konstruowanie, budowę, programowanie oraz uruchamianie i testowanie różnych urządzeń, a w szczególności mikromaszyn.
Absolwent znajduje zatrudnienie jako specjalista z zakresu kompleksowego projektowania maszyn i systemów przemysłowych oraz ich serwisowania.
Absolwent tej specjalności jest przygotowany do integrowania i wdrażania inteligentnych systemów mechatronicznych. Ma interdyscyplinarną wiedzę z zakresu mechaniki i budowy maszyn, informatyki, elektroniki oraz automatyki i robotyki.
Kwalifikacje, jakie posiada absolwent tej specjalności, umożliwiają mu podjęcie pracy w przedsiębiorstwach projektujących, montujących i integrujących systemy inteligentne oraz w firmach nadzorujących pracę i serwisujących systemy inteligentne.
Zobacz: Plany studiów
Studenci z kierunku mechatronika realizują swoje pasje, zawierają nowe znajomości i co najważniejsze wykorzystują teorię w praktyce przy tworzeniu różnych projektów.
Zapraszamy do filmu dotyczącego działań jednego z kół naukowych