ACTA MECHANICA ET AUTOMATICA

VOL17NO1

Contents

Abstracts

Zbyszko Klockiewicz, Grzegorz Ślaski
Comparison of Vehicle Suspension Dynamic Responses for Simplified and Advanced Adjustable Damper Models with Friction, Hysteresis and Actuation Delay for Different Comfort-Oriented Control Strategies

Piotr Odyjas, Jędrzej Więckowski, Damian Pietrusiak, Przemysław Moczko
Challenges in the Design of New Centrifugal Fan with Variable Impeller Geometry

Bartosz Wieczorek, Łukasz Warguła, Mateusz Kukla
Influence of a Hybrid Manual–Electric Wheelchair Propulsion System on the User’s Muscular Effort

Mária Michalková, Ivana Pobočíková
Time Series Analysis of Fossil Fuels Consumption in Slovakia by ARIMA Model

Pavol Šťastniak, Michal Rakár, Jakub Tížek
Design of a Height-Adjustable Boarding System for a New Double-Deck Railway Vehicle

Jacek Jackiewicz
A Flywheel-Based Regenerative Braking System for Railway Vehicles

Ján Dižo, Miroslav Blatnický, Paweł Droździel, Rafał Melnik, Jacek Caban, Adam Kafrik
Investigation of Driving Stability of a Vehicle-Trailer Combination Depending on the Load’s Position within the Trailer

Dariusz Kurpisz, Maciej Obst, Tadeusz Szymczak, Radosław Wilde
Analytical Approach for Vehicle Body Structures Behaviour under Crash at Aspects of Overloading and Crumple Zone Length

Paweł Bałon, Bartłomiej Kiełbasa, Łukasz Kowalski, Robert Smusz
Thermal Performance of the Thermal Storage Energy With Phase Change Material

Piotr Rybak, Zdzisław Hryciów, Bogusław Michałowski, Andrzej Wiśniewski
Assessment of the Impact of Wear and Tear of Rubber Elements in Tracked Mechanism on the Dynamic Loads of High-Speed Tracked Vehicles

Robert Baran, Krzysztof Michalczyk, Mariusz Warzecha
Experimental Analysis of Transverse Stiffness Distribution of Helical Compression Springs

Yuriy Pyr’yev, Andrzej Penkul, Leszek Cybula
Research of Dynamic Processes in an Anvil During a Collision with a Sample

Bouchmel Mliki, Rached Miri, Ridha Djebali, Mohamed A. Abbassi
CuO–Water MHD Mixed Convection Analysis and Entropy Generation Minimization in Double-Lid–Driven U-Shaped Enclosure with Discrete Heating

Andrew Omame, Fiazud Din Zaman
Solution of the Modified Time Fractional Coupled Burgers Equations Using the Laplace Adomian Decomposition Method-D-22-00069R1

Patryk Różyło
Failure Analysis of Beam Composite Elements Subjected to Three-Point Bending using Advanced Numerical Damage Models

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.