Współpraca z firmą Kipp
Wieloletnia współpraca z firmą Kipp pozwoliła nam na wprowadzenie wielu rozwiązań wpływających pozytywnie na jakość wykonywanych komponentów czy też pracę bolidu.
Pozyskane amortyzatory gumowe posłużyły do zamocowania zbiornika paliwa w konstrukcji nośnej. Ze względu na przenoszone wibracje z jednostki napędowej na konstrukcję nośną koniecznym było podjęcie próby rozwiązania problemu. Zastosowane amortyzatory gumowe ze stalą nierdzewną K0566 pozwoliły na wytłumienie drgań, co przełożyło się na mniejsze pienienie się paliwa znajdującego się w zbiorniku, co z kolei wpłynęło na redukcję ciśnienia panującego wewnątrz. Dodatkowo stalowy rdzeń amortyzatora znacząco ułatwił montaż komponentu do konstrukcji nośnej.
Po raz pierwszy przy wykonywaniu konstrukcji nośnej oraz innych komponentów z włókna węglowego zastosowano tuleje wiertarskie oraz kołki cylindryczne. Umieszczenie tulei wiertarskich w formach umożliwiło przenieść newralgiczne punkty mocowań z formy pozytywnej na formę negatywną. Zabieg ten jest kluczowy, gdyż jego dokładności rzutuje bezpośrednio na pozostałe komponenty auta. Tuleje wiertarskie z kołnierzem wykonane ze stali do zastosowań specjalnych pozwoliły poprawić dokładność wykonania o blisko 15%. Tuleje oraz kołki zostały zastosowane przy pozycjonowaniu komponentów zawieszenia, układu kierowniczego, hamulcowego oraz elementów pakietu aerodynamicznego.
By zachować pożądaną geometrię zawieszenia konieczne jest zapewnienie trwałego i sztywnego połączenia. Śruby pasowane z gniazdem imbusowym poprzez swoją wysoką jakość wykonania umożliwiają zapewnienie precyzyjnego połączenia elementów zawieszenia. Stosując śruby pasowane firmy Kipp od wielu sezonów, mamy pewność, że wykonane połączenia są najwyższej jakości.
W celu zapewnienia możliwości szybkiego montażu czy też demontażu ściany grodziowej w konstrukcji nośnej, zastosowano śruby z uchwytem (K11226). Śruby te poprawiły serwisowalność auta, poprzez możliwość odkręcenia śrub mocujących bez użycia kluczy. Ze względu na częstotliwość demontażu ściany grodziowej rozwiązanie to pozwoliło skrócić czas dostępu do komponentów znajdujących się za Firewallem. Profil pokrętła oraz zastosowane materiały świadczą o wysokiej jakości produktu.
W bolidzie CMS-07 konieczne było wprowadzenie regulacji w układzie hamulcowym, pedalboxie, tak by dopasować go do kierowców. Zastosowano regulowaną płytę pedalboxa ustalając jej pozycję przy wykorzystaniu trzpienia ustalającego z uchwytem jednoskrzydełkowym. Rozwiązane to umożliwiło zastosować wielowariantowe ustawienie konsoli pedałów. W najważniejszej konkurencji podczas zawodów, wyścigu wytrzymałościowym, w którego połowie następuje zmiana kierowcy, znacząco skróciło czas dostosowania bolidu do preferencji kierowcy.
Śruba radełkowana niska (K1163) idealnie sprawdziła się w roli odpowietrznika w układzie chłodzenia.
Magnesy zostają sukcesywnie wykorzystywane w układzie kierowniczym przy wykonaniu łopatek zmiany biegów. Zastosowanie magnesów o odpowiedniej sile przyciągania pozwala na dobór odpowiednio wyczuwalnego skoku łopatki.
Produkty firmy Kipp zastosowane w budowie auta CMS-07 zapewniły właściwą pracę wszystkich komponentów przez cały sezon. Serdecznie dziękujemy!