Czwarty projekt zespołu był efektem niecałego roku pracy. Głównym celem było maksymalne zmniejszenie masy i zwiększenie mocy pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu jego niezawodności. Podjęto decyzję o rozszerzonym zastosowaniu włókna węglowego oraz wykonaniu autorskiego, tytanowego układu wydechowego. Zastosowanie tytanu zmniejszyło masę tego układu o 60% w stosunku do poprzedniego bolidu. Ostatecznie masa CMS-04 wyniosła 199kg. W sezonie 2017 zespół wystartował w zawodach Formula SAE Italy , Formula Student Czech Republic, Formula Student Hungary oraz Formula SAE Michigan.
Nasze osiągnięcia w sezonie 2017:
- Formula SAE Italy: 3. miejsce w konkurencji Skidpad
- Formula Student Czech Republic: 2. miejsce w konkurencji Cost Report
- Formula Student Hungary: 7. miejsce konkurencji Skidpad
Specyfikacja
- Masa własna: 199kg
- Konstrukcja nośna: Przestrzenna rama stalowa wzmocniona płytami wykonanymi z włókna
węglowego z przekładką aramidową typu honeycomb
- Moc: 82 KM przy 10235 obr./min
- Moment obrotowy:. 62,6 Nm przy 8745 obr./min
- Silnik: Honda CBR 600RR PC-40
- Zawieszenie: Dwuwahaczowe, typu push-rod, pełna regulacja geometrii, tłumienia
amortyzatorów, wstępnego napięcia sprężyny i sztywności stabilizatorów
- Przeniesienie napędu: Przekładnia łańcuchowa, mechanizm różnicowy z ograniczonym
stopniem poślizgu
- Układ hamulcowy: Dwuobwodowy, tarcze"pływające" 180mm, zaciski ISR Brakes
czterotłoczkowe, regulacja rozkładu siły hamowania realizowana z koła kierowniczego
poprzez serwomechanizm
- Pakiet aerodynamiczny: Wykonany z włókna węglowego typu pre-preg, 3-płatowe skrzydło
przednie, 4-płatowe skrzydło tylne
- Elektronika: Komputer sterujący pracą silnika Ecumaster EMU, system akwizycji danych,
elektropneumatyczny system zmiany biegów, procedura startu oraz automatyczna zmiana
biegów przy przyspieszaniu
- Opony Hoosier 18.0×7.5-10 R25B
- Felgi wyczynowe OZ Formula Student Magnesium CL 10″