Cerber Motorsport - Politechnika Białostocka

Bolid CMS-03

Bolid na zawodach

Bolid CMS-03 jest efektem dwuletniego procesu projektowania i budowania. Konstrukcja wykorzystuje najlepsze cechy dwóch poprzednich bolidów, a jednocześnie jest ich rozwinięciem. Bolid, przede wszystkim, przy zachowaniu podobnej masy (ok.210kg) ma 37 koni mechanicznych więcej (89KM przy 12500 obr/min) niż CMS-02 (52KM). Daje to współczynnik mocy do masy 0,42. Pozwala to na sprint do 100km/h w okolicach 3,5s.

W CMS-03 został poprawiony pakiet aerodynamiczny, który dzięki nowoczesnej technologii wykonywania (wykorzystującego włókna węglowe „mokre”) jest lżejszy i zdecydowanie sztywniejszy, oraz pozwoli na docisk aerodynamiczny ok. 76kg przy zaledwie 80km/h! Środek ciężkości bolidu, dzięki zastosowaniu układu smarowania wykorzystującego tzw. „suchą misę olejową” oraz leżącej pozycji kierowcy został obniżony do wysokości zaledwie 300mm. Zespół wykorzystał również, po raz pierwszy, rozbudowany system akwizycji danych, który pozwoli na rejestrację 29 różnych parametrów w trakcie jazdy. Dzięki temu możliwe będzie optymalne ustawienie bolidu pod względem silnika oraz zawieszenia na każde zawody.

Bolid CMS-03

NOWY PAKIET AERODYNAMICZNY

Największą zmianą w CMS – 03 będzie zupełnie nowy pakiet aerodynamiczny, który musi być wprowadzony, aby spełnić wymogi nowego regulaminu technicznego zawodów

NOWY SILNIK

Największą zmianą w CMS – 03 będzie zupełnie nowy pakiet aerodynamiczny, który musi być wprowadzony, aby spełnić wymogi nowego regulaminu technicznego zawodów

OBNIŻONY ŚRODEK CIĘŻKOŚCI

CMS – 03 będzie posiadać środek ciężkości obniżony o ok. 40mm, a jego masa całkowita ma nie ulec zmianie względem poprzedniej konstrukcji, mimo cięższego o 20 kg silnika

W trzecim aucie zastosujemy czterocylindrową jednostkę napędową z motocykla Honda CBR600 RR, a zasadniczą zmianą w tym silniku będzie zastosowanie autorskiego układu smarowania z tzw. suchą misą olejową co pozwoli na obniżenie środka ciężkości całego pojazdu. Zmieniamy również listwą wtryskową, a układ wydechowy po raz pierwszy zostanie poprowadzony do przodu pojazdu, co wymaga zastosowania specjalnej osłony.
Zastosujemy również system akwizycji danych oparty na magistrali CAN dzięki czemu będziemy mogli uzyskać takie informacje jak ugięcie amortyzatorów, kąt skrętu kierownicy, ciśnienie w obu układach hamulcowych, przeciążenia działające na pojazd oraz wiele innych. Nowością również będzie zastosowanie ramy ze stali chromowo-molibdenowej.
Auto będzie łączyło najlepsze cechy pierwszego oraz drugiego pojazdu. Skupiamy się na dokładnym dopracowaniu i optymalizacji poszczególnych elementów i systemów.

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.