CMS-06 to kolejny bolid, który powstał w okresie 9 miesięcy. Ciężka praca, setki nieprzespanych nocy i kolejna generacja bolidu, łącząca sprawdzone rozwiązania użyte przy poprzednich autach, z wprowadzonymi innowacjami. Auto jest kolejnym, które wykorzystuje kompozytową konstrukcję samonośną. Została ona wykonana z włókna węglowego oraz aluminiowej przekładki o strukturze plastra miodu. Doświadczenie zebrane w przy poprzednim projekcie, umożliwiło redukcję jej masy o 3,5 kg.
Dzięki badaniom przeprowadzonym w tunelu aerodynamicznym Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa w Warszawie, na pomniejszonym modelu auta w skali, zweryfikowaliśmy wiele czynników, którym poddawane jest podczas jazdy auto m.in. siłę docisku i opór powietrza. Największą nowością w pakiecie aerodynamicznym auta CMS-06 jest zastosowanie specjalnie ukształtowanej podłogi z dyfuzorami. Dla zwiększenia efektywności jej działania zdecydowano się także na wprowadzenie kierownic powietrza, które warunkują przepływ za przednimi kołami. Zespół tylnego skrzydła został zredukowany do dwóch większych płatów, a nowa konstrukcja płyt krawędziowych pozwoliła wyeliminować potrzebę stosowania podparcia skrzydła w miejscu newralgicznym dla przepływu powietrza. Tylne skrzydło ponownie zostało wyposażone w system DRS, zaczerpnięty z aut Formuły 1.
Po raz pierwszy jednostka napędowa została wzbogacona o 9 stopniowy system kontroli trakcji ASR – Acceleration Slip Regulation. Badania pod kątem pienienia się oleju w zbiorniku, należącego do układu smarowania, pozwoliły zredukować ten problem o 45%.
Szóste auto zostało wyposażone w ponad 40 czujników obsługiwanych przez autorski system akwizycji danych. Ponadto bezprzewodowa komunikacja z bolidem o zasięgu 500m, pozwoliła monitorować pracę poszczególnych układów auta w czasie jazdy.Kierowca z poziomu kierownicy jest w stanie balansować rozkładem siły hamowania, aktywować system kontroli startu, automatycznej zmiany biegów oraz sterować systemem redukcji oporów aerodynamicznych – DRS.
W układzie chłodzenia zwiększono powierzchnię wymiany ciepła poprzez dwie symetrycznie rozłożone chłodnice. Ulepszona ergonomia i nowa pozycja kierowcy wpłynęły na scentralizowanie położenia środka ciężkości. Układ dolotowy został zaprojektowany pod względem poprawy elastyczności i wygładzenia charakterystyki zewnętrznej silnika. Tytanowy układ wydechowy został gruntownie przeprojektowany – dzięki czemu obniżyliśmy jego masę prawie dwukrotnie względem poprzedniego projektu.
W modelu obliczeniowym uzyskano równomierny rozkład naprężeń zarówno na kole łańcuchowym, jak i mocowaniach mechanizmu różnicowego. Zwiększenie maksymalnych naprężeń pozwoliło na redukcję masy całego układu oraz poprawy jego sztywności. W porównaniu do poprzednich generacji aut uzyskaliśmy najlżejszy układ napędowy.