Bolid CMS-05 jest owocem 283 dni ciężkiej pracy, przy czym faza projektowa rozpoczęła się pod koniec września 2017 roku, a zakończona została na przełomie grudnia – stycznia roku 2018. Konstrukcja ta wykorzystuje najlepsze cechy oraz rozwiązania dwóch poprzednich aut, a jednocześnie jest ich rozwinięciem. Niektóre z elementów uległy drastycznym zmianom.
Najbardziej rewolucyjnym aspektem tego projektu jest zastosowanie kompozytowej konstrukcji samonośnej. Została ona wykonana z włókna węglowego oraz aluminiowej przekładki o strukturze plastra miodu. Pozwoliło to na zredukowanie jej masy o ponad 6 kilogramów, przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności skrętnej.
W stosunku do CMS-04 modyfikacji uległ też pakiet aerodynamiczny. Bazując na wynikach przeprowadzonych obliczeń przepływu powietrza oraz testów modelu auta w tunelu aerodynamicznym, podjęto decyzję o dodaniu dodatkowych skrzydeł po bokach bolidu. Dodatkowo znacznym zmianom poddano kształt przedniego- oraz ulepszono konstrukcję tylnego skrzydła. Nowinką techniczną jest zastosowanie systemu rodem z Formuly 1 – DRS, który umożliwia kierowcy opuszczenie płatów tylnego skrzydła. Pozwala to na zmniejszenie oporu powietrza na prostych odcinkach toru. Cały pakiet aerodynamiczny generuje docisk ponad 160 kg przy 120 km/h!
Ulepszony tytanowy układ wydechowy, procedura startu wraz z kontrolą trakcji oraz autorska skrzynia biegów w połączeniu z elektro-pneumatycznym systemem zmiany biegów pozwala na osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie 3,3 s. Przeciążenia boczne podczas jazdy po torze w szczytowych wartościach osiągają nawet 3G.
Specyfikacja