Rower o napędzie hybrydowym
26-07-2018Inżynier Adam Szulborski z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej skonstruował rower o napędzie hybrydowym.
Pojazd jest wyposażony w przekładnię łańcuchową i silnik elektryczny. Konstruktor zaopatrzył go w 26 calowe koła, amortyzowane siodełko, pięć akumulatorów i silnik elektryczny o mocy 350 W. Stabilność konstrukcji zapewnia rama ze stali nierdzewnej. Elementy takie jak główka ramy oraz mechanizm korbowy pochodzą z innych rowerów. Bez wspomagania pedałami pojazd rozwija prędkość około 35km/h i może przejechać dystans 13-15 km (według obliczeń konstruktora). Akumulatory zasilane są za pośrednictwem ładowarki podłączanej do gniazdka 240V.
Rower powstał na kierunku mechanika i budowa maszyn w ramach pracy inżynierskiej, której promotorem jest dr inż. Piotr Tarasiuk.
Szczegóły techniczne pojazdu:
- rama typu cruiser ze stali nierdzewnej 0H18N9,
- silnik elektryczny typu BLDC o mocy 350W i napięciu 36V, umieszczony w piaście przedniego koła,
- zasilanie pięcioma akumulatorami żelowymi o pojemności 9ah każdy,
- tylna piasta typu torpedo z hamulcem,
- koła w rozmiarze 26″,
- amortyzowane siodełko że sprężynami firmy Brooks,
- długość całkowita 2,2 m