Wydział Mechaniczny PB

AVAL

Projekt unijny - baner

 

Autonomous Vessel with an Air Look

AVAL - logo

Badania aplikacyjne w obszarze technologii nawigacji, sterowania, komunikacji i wymiany danych pomiędzy autonomicznym statkiem pływającym i statkiem powietrznym.

Wyniki realizacji projektu zostaną zastosowane w produkcie opartym o technologię AVAL, i zostanie wdrożony na rynku transportu morskiego w 2021.

Autonomous Vessel with an Air Look

 

Kolaż ze zdjęć dotyczących projektu AVALPlakat projektu AVAL6 kwietnia 2017 roku na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej odbyło się spotkanie inicjujące projekt AVAL (Autonomous Vessel with an Air Look), który decyzją NCBiR otrzymał rekomendację udzielenia dofinansowania w Programie Operacyjnym Inteligentny Rozwój 2014-2020, działanie 4.1, poddziałanie 4.1.4. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich partnerów projektu. Celem spotkania było ustalenie wszystkich szczegółów merytorycznego zakresu badań oraz ustalenie kwestii organizacyjnych jeszcze przed formalnym uruchomieniem projektu.

Projekt rozpoczyna się 1 czerwca 2017 r. i będzie realizowany przez 36 miesięcy. Jego celem jest realizacja badań przemysłowych oraz rozwojowych, których efekty zostaną zastosowane w technologii autonomicznego statku morskiego. Głównym elementem technologii jest system innowacyjnej nawigacji morskiej wykorzystujący, oprócz urządzeń nawigacyjnych zainstalowanych na statku, dane z obserwacji wizyjnej prowadzonej przez bezzałogowy statek powietrzny.
Pomysłodawcą projektu jest  dr inż. kpt ż.w. Piotr Wołejsza – prezes Sup4NAV. Rolę kierownika projektu będzie pełniła dr Jolanta Koszelew w Wydziału Informatyki.

O autonomicznych statkach morskich w Polskim Radiu Białystok z dr Jolantą Koszelew rozmawiał Lech Pilarski: http://www.radio.bialystok.pl/radioskop/index/id/145632

Projekt będzie realizowany przez multidyscyplinarne konsorcjum naukowo-przemysłowe w składzie: lider konsorcjum – Politechnika Białostocka (Wydział Mechaniczny oraz Wydział Informatyki), Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska w Iławie oraz firmy akademickie: Sup4NAV sp. z o.o. i UpLogic sp. z o. o. spin-off Politechniki Białostockiej.

Projekt jest współfinansowany w ramach Działania 4.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Poddziałanie 4.1.4 „Badania aplikacyjne”.

 

Realizacja projektu: od 1.06.2017 r. do 31.05.2020.

Budżet projektu wynosi 10 341 336,94 a wartość przyznanego dofinansowania to 9 272 030,64.

Celem projektu jest przeprowadzenie badań przemysłowych oraz rozwojowych, których efekty zostaną zastosowane w technologii autonomicznego statku morskiego. Głównym elementem technologii jest system innowacyjnej nawigacji morskiej wykorzystujący, oprócz urządzeń nawigacyjnych zainstalowanych na statku, dane z obserwacji wizyjnej prowadzonej przez bezzałogowy statek powietrzny.

 

 

Wyniki realizacji projektu zostaną zastosowane w produkcie opartym o technologię AVAL, i zostanie wdrożony na rynku transportu morskiego w 2021.

Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.